Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi, dişlerde meydana gelen yoğun çürümeler veya enfeksiyonlar sebebiyle hastalanan dişlerin çekilmekten kurtarılması işlemidir. Kanal tedavisi ile dişteki pulpa isimli doku alınır, oluşan boşluk temizlenir ve içi doldurulur.

Pulpa dokusu ve içerisindeki sinirler dişten alınsa da, diş temel işlevini yerine getirmeye devam eder. Herhangi bir zarar ya da olumsuz bir durum oluşmaz.

Bir dişin sinir dokusu veya pulpası zarar gördüğünde, ayrılmaya başlar ve bakteriler çoğalmaya başlar. Bu sebeple kanal tedavisi vakti gelen dişe erkenden tedavi uygulamak, dişin kurtarılmasını sağlar.

kanal tedavisi nedir

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kanal tedavisi aşamasındaki ilk adım, kök kanallarının şeklini görmek adına panoramik bir röntgen filmi çekmek ve etrafındaki kemikte enfeksiyon belirtisi olup olmadığını tespit etmektir.

1. Eğer kanal tedavili bir durum var ise öncelikle diş hekimi işlem görecek dişin civarını ağrı hissedilmemesi için lokal anestezi ile uyuşturur.
  2. Dişe bir delik açılarak pulpa, çürümüş sinir dokusu ve enfeksiyon kalıntıları dişten temizlenir. Eğer bir enfeksiyon yayılma riski yoksa oluşan boşluk ilaç ve dolgu ile doldurulur.
  3. Yapılan dolgunun yerine göre alt ya da üst dişe temas etmemesi için dolguda traşlama yapılır ve tedavi tamamlanır.
YouTube video

Kanal Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Kanal tedavisi süresi, enfeksiyonlu dişin durumuna göre değişebilir. Genellikle tek seansta tamamlanır. Fakat dişte yoğun bir enfeksiyon var ya da enfeksiyonun yayılma durumu var ise ikinci bir seans nadir de olsa üçüncü bir seans gerekebilmektedir.

Birkaç seanslı kanal tedavisi işlemlerin ilk seansı sonunda temizlenen diş açıkta kalmaması ve içerisine gıdalar dolmaması için geçici dolgu ile kapatılır. Birkaç gün bekledikten sonra ikinci aşamaya geçilir uygun ise daimi dolgu koyularak tedavi tamamlanır.

Kanal Tedavisi Sonrası Uyulması Gerekenler

• Kanal tedavisi ilk seansta tamamlanmazsa, tedavi süresince işlem görecek diş mümkün olduğunca az kullanılmalıdır.
  • Kanal tedavisi tamamen bitmiş ise en az 2 saat boyunca gıda alınmamalıdır.
  • Bir iki gün boyunca devam eden diş hassasiyeti dolayısıyla aşırı sıcak ve soğuk içeceklerden kaçınmak önem arz eder.
  • Yumuşak diş fırçası ile dişler günde en az 2 defa düzenli olarak fırçalanmalıdır. Genel ağız ve diş bakımları gerçekleştirilmelidir.