kanal tedavisi

Kanal Tedavisi İzmir

Kanal Tedavisi Nedir ?

Eskiden enfekte olmuş veya pulpa dediğimiz dokusu zarar görmüş dişler çekilmek durumunda kalırdı. Günümüzde, kanal tedavisinin getirdiği teknoloji ile dişler büyük miktarda zarar görse dahi dişi kaybetmeden problemler çözülebilmektedir.

Kanal tedavisi işlemi, diş tabakasının en alt kısmında bulunan ve dişi besleyen pulpa isimli dokunun dişten uzaklaştırılarak meydana gelen boşluğun dolgu ile doldurulması ile olur. Endodonti uzmanı kontrolünde Kanal Tedavisi işlemi daha sağlıklı olur.

Pulpa Ne Demektir?

Pulpa yumuşak dokudan oluşan ve içinde ince damarlar sinirler ve dokular bulunan bir yapıdır. Pulpa, diş kökünün içinde ilerleyerek dentin tabakasının merkezine doğru uzanır. Pulpa dediğimiz yapıyı koruyan tabakalar dentin ver minedir.

Dişin kron diye adlandırdığımız kısmında bir pulpa odası yer alır. Pulpa dokusu, bu odadan kök içindeki kanallarda kadar uzanır ve diş kökü çevresindeki kemikle son bulur.

Dişlerin her birinde bir tane pulpa odası vardır. Fakat birden fazla kök ve kök kanalı olabilmektedir.

Pulpa Zarar Görmüşse Nasıl Bir İşlem Gerekir ?

Pulpa dokusu zarar görmüş veya enfekte olmuş ise canlılığını kaybederek işlevini yitirir. Pulpanın işlevini yitirmesinin en yaygın nedenleri ise derin çürükler ve travmalardan kaynaklı yaralanmalardır.

Bu sebeplerden dolayı dişlere, bakteri ve bakteriye benzer dişe zarar veren maddeler yerleşebilir.

izmir kanal tedavisi

Pulpanın Uzaklaştırılmasının Gerekçesi Nedir ?

Eğer işlevini yitirmiş pulpa diş dokusundan uzaklaştırılmazsa, dokularda enfeksiyona ve apse gibi can sıkıcı durumlar oluşabilir. Dişlerin sararması da gerçekleşebilir. Bu gibi durumlar sonucunda diş etleri şişer ve ağrılara sebep olur.

Ağrı hissedilmemiş bile olsa, yerleşmiş olan bakteriler zamanla dişi tutmaya yarayan kemikleri deforme edebilir. Endodonti uzmanı izmir eşliğinde tedavi edilmezse diş çekilmek zorunda kalınabilir.

Dişimi Çektirip Kurtulmak Daha Kolay Değil mi ?

Günümüz teknolojisi ile doğal dişler kadar iyi fonksiyonu sağlayan kaplama dişler de yapılabiliyor. Fakat her şeyin doğalının makbul olduğu gibi doğal diş de her zaman makbuldur.

Dişin çekilmiş boş bölgesine yapılan implant ya da bir kaplama tedavisi her zaman bir kanal tedavisi maliyetinden daha çok olacaktır.

Bu yüzden doğal dişi çektirmek yerine, iyileştirici tedaviyi, hem doğal dişin kalması hem de ekonomik açıdan etkilenmemek adına tercih etmeliyiz.

Kanal Tedavili Diş Ömrü Ne Kadardır ?

Kanal tedavili dişler, ağızda bulunan doğal dişler gibi uzun yıllar kalıcılığını koruyabilir. Tedaviyi görmüş olmasına rağmen yine doğal dişimiz statüsünde kaldığı için doğal diş gibi çürümelere de maruz kalabilirler.

Düzenli olarak diş hekimi kontrolü ve ağız bakımı, tıpkı doğal dişlerde olduğu gibi kanal tedavili diş sağlığınızı korumada da yardımcı olacaktır.

Kanal tedavileri artık özel dijital sensörler ve titanyum aletler yardımıyla yapılmaktadır. Böylece tedavi süreçleri ağrısız ve kısa sürede bitmektedir.

Gelişen teknoloji sayesinde eskiden başarı oranı düşük olan kanal tedavisi, günümüzde %95 gibi başarı oranlarını yakalamaktadır.

Kanal tedavisi fiyatlarını öğrenmek için tedaviyi gerçekleştirecek hekim ile iletişime geçerek sağlıklı bilgi alabilirsiniz. Dişin kaç köklü olduğu, fiyat belirleme politikasında değişikliğe sebep olabilir.